Курська Корінна ікона як дзеркало "Русского міра" в Сумах

Блоги, В'ячеслав Артюх
14 августа 2011 в 20:38

 
З нами Бог!
Адольф Гітлер
 
Минулого року в Сумах на майдані Незалежності з’явився великий дерев’яний хрест із таким написом: «Сей поклонный крест воздвигнут на месте разрушенного Никольского храма в честь прибытия в город Сумы Курской Коренной иконы Божьей Матери «Знамение» 9/22 мая 2010 года от рождества Христова». Хрест був встановлений і освячений єпископом Євлогієм 22 травня. Таким чином УПЦ (Московського патріархату) відзначила перебування на Сумщині найбільш шанованої ікони російського емігрантського зарубіжжя, своєрідної «Одигірії російського розсіяння». Православними стверджується, що ікона ця дуже древня, історія її бере свій початок ще з часів монголо-татарського нашестя на Русь у ХІІІ ст. Під час Громадянської війни, у 1919 році, вона була вивезена єпископом Феофаном за кордони Росії і зараз постійне місце її перебування – Нью-Йорк.
У різні перипетії потрапляла ця чудотворна ікона на шляху свого довгого існування. Однією із «темних плям» в її історії було обслуговування тих російських військових формувань, які у роки Другої світової війни пов’язали свою долю з армією нацистського вермахту. Справа у тому, що 9 вересня 1941 року з колишніх російських білоемігрантів у Югославії почав створюватися Російський корпус (спочатку, в якості охоронної групи), який вів активні бойові дії на боці нацистської Німеччини. Російська православна церква за кордоном (РПЦЗ) на чолі з Головою Архиєрейського синоду митрополитом Анастасієм (Грибановським) брала активну участь у створенні Корпусу. Так, ще «у вересні 1941 р. митр. Анастасій дав благословення на створення охоронної групи, в ряди якої вступили багато представників його пастви» [Шкаровский М. В. История русской церковной эмиграции. – СПб.: Алетейя, 2009. – С. 40]. А «невдовзі після початку формування 2-го полку … з чудотворною Курською Корінною іконою Божої Матері відвідав казарми корпусу для освячення похідної полкової церкви і був урочисто зустрінутий частинами, що вишикувалися у дворі казарми» [Шкаровский М. В. Духовенство Русского корпуса в Югославии в 1941–1945 годах // Вестник церковной истории. – 2008. – № 1 (9). – С. 182]. А 26 квітня 1943 року митрополит Анастасій відвідав також Бєлградську Троїцьку церкву, де приймали поповнення Корпусу з Росії і виступив перед молодими солдатами з «глибоко проникливим і любовним словом» [Русский Корпус на Балканах во время ІІ Великой войны 1941–1945 гг. Исторический очерк и сборник воспоминаний соратников. – Нью-Йорк: Наши вести, 1963. – С. 115]. Власне, союзу з нацистами глава РПЦЗ залишався вірним до кінця війни.
30 листопада 1942 року Російський охоронний корпус був включений до складу вермахту. Освячені Курською чудотворною іконою на «святоє дєло» частини Корпусу спочатку воювали проти сербських партизан-антифашистів Йосипа Броз Тіто, а пізніше і проти регулярних військових частин Народно-визвольної армії Югославії. У вересні-жовтні 1944 року Корпус вів бої з болгарськими та румунськими військами антигітлерівської коаліції. Наприкінці 1944 року під містом Чачаком частини Корпусу вступили в бої з 65-ї Совєтською армією. За свідченням офіцера Корпусу В. Гранітова, в результаті була захоплена радянська батарея. А біля населеного пункту Д. Мілановець під натиском солдат Російського корпусу з поля бою втік 169 совєтський полк [Русский Корпус на Балканах во время ІІ Великой войны 1941–1945 гг. Исторический очерк и сборник воспоминаний соратников. – Нью-Йорк: Наши вести, 1963. – С. 25]. Керівник Корпусу генерал Борис Штейфон у грудні 1944 року домовився про входження цієї військової одиниці до складу Російської Визвольної армії генерала Андрія Власова.
Таким чином і вище духовенство Російської православної церкви за кордоном, і Курська Корінна ікона в їхніх руках забруднили себе активним співробітництвом з нацистами та колабораціоністами в роки Другої світової війни. Тоді постає питання: для чого ж владою міста Суми був даний дозвіл на встановлення хреста на честь такого неоднозначного (скажемо так) православного символу? Що за роздвоєння особистості у «батьків» міста й області, коли 9 Травня у своїх виступах перед поріділими рядами совєтських ветеранів біля меморіалу Слави вони клянуться у своїй вірності ідеології антифашизму, а вже через три тижні хрестом символічно узаконюють російський фашизм? Що за нерозбірливість? А чи може вони просто не володіли інформацією про фашистське минуле ікони? Тоді, чому перед встановленням хреста на її честь не порадилися із спеціалістами-істориками?
Питань виникає багато, а відповідь може комусь і видасться занадто загальною, але звучатиме, на наш погляд, вона приблизно так: місцева влада (як, до речі, і правлячі на сьогодні Україною політичні еліти) не визначилася із своєю геополітичного ідентичністю. Не всі, але велика частина регіональних можновладців ніколи серйозно не ототожнювали себе ні з Україною, ні з українством, мабуть тому, що ще у роки своєї босоногої юності (коли вони робили лише перші кроки до вершин регіональної влади в якості комсомольських активістиків чи молодих партійних функціонерів) встигли на рівні особистої ідентичності стати частиною совєтського народу (із її російською мовною і культурною складовою). Там же вони набралися і зневажливого ставлення до всього українського. Ну епоха тоді була така. І ось тепер, прийшовши до влади у вже самостійній Україні (от же ж поворот долі!), вони своїми рішеннями (і не тільки у гуманітарній сфері) продовжують активно демонструвати, що «зроблені в СССР». Ні, на рівні пустої риторики влада Сум і Сумщини звичайно ж за входження України до складу Європейської цивілізації, а ось на рівні конкретних справ вона щось досить часто підігрує антиєвропейському російському цивілізаційному проекту, часто стаючи провідниками російського мовного, культурного та релігійного інтересу в нашому регіоні за рахунок українського. Так не повинно бути, але так є. Й історія з іконою є прекрасною ілюстрацією викладених вище тез. Російська православна церква й її українська складова (УПЦ (МП)) (особливо з приходом до влади патріарха Кірілла) активно впроваджують в українське національне середовище ідеологію «русского міра». У «русскій міръ», за задумкою творців цієї ідеологічної доктрини, входить населення з територіями, на які розповсюджується вплив Російської православної церкви. Російська релігійна єдність оголошується вищою за феномен української національної свідомості і української національної держави. Все українське ідеологами «русского міра» сприймається штучним утворенням, що спеціально винайдене ворогами Росії для руйнування її початкової єдності. Тому українська мова, українська культура, українська історія і, врешті, українська державність у російському православному вимірі підводяться під категорію єресі. Натомість пропонується називати Україну Малоросією, що може існувати лише як регіон Росії. Ідея «русского міра», яка виникла в межах Російської православної церкви (а свої початки ця ідея бере ще в ХІХ столітті) активно використовується і проімперськи налаштованими політичними елітами Росії у тій інформаційній війні, яку вони активно ведуть проти України. Отже, сумський прихожанин УПЦ (Московського патріархату) повинен через духовну єдність з російською православною церквою перейти до усвідомлення необхідності своєї єдності з державою Росія, що включає в себе в якості проміжного елементу формування на рівні свідомості такого віруючого ідеї несприйняття факту політичної незалежності України. Ось так поряд з проповіддю Євангелія (і навіть під прикриттям його) Російська церква активно проповідує і великоросійський націоналізм. Як кажуть, ідея «світу дольного» взяла верх над ідеєю «світу горнього».
Тоді стає зрозумілим, яке відношення до Сум має Курська Корінна ікона із російською білогвардійською еміграцією вкупі. Так, як вони є складовою «русского міра», то їхній вплив повинен поширитися і на Сумщину. Чому це Сумщина повинна залишитися поза межами «русского міра»? Між іншим, ті ж самі десятки тисяч російських білоемігрантів, які в роки Другої світової війни під антибільшовицькими лозунгами активно воювала на боці німецьких нацистів сподівалися, що німці якимось чином допоможуть їм відновити «єдіную і нєдєлімую Рассєю». Ну, а факт існування такого державного утворення зрозуміло, що в принципі виключає існування незалежної Української держави.
Незважаючи на те, що всі релігійні конфесії в Україні, які були у законний спосіб зареєстровані перед законом рівні, сучасне керівництво Сумщини серед всіх церков чомусь особливо активно виділяє свою співпрацю саме з УПЦ (Московського патріархату). Само собою зрозуміло, що коли 22 травня 2010 року до Сум прибула Курська Корінна ікона, то її зустрічали і голова облдержадміністрації Юрій Чмирь, і міський голова Геннадій Мінаєв, і заступник міського голови В. Волонтирець, і багато інших керівників області й міста. Перебування ікони на Сумщині ну, а потім і встановлення хреста на честь цього перебування – це ж прекрасний привід для Московської церкви ще раз зафіксувати на символічному рівні належність нашої сумської землі до «русского міра». І яке це має значення, пов’язана та ікона з фашизмом чи не пов’язана, набагато головніше, що вона російська і цього достатньо, щоб не помітити її попередньої непривабливої історії. Тому, ще не маючи на руках ніяких дозволів місцевої влади, того ж таки 22 травня УПЦ (МП) поставила хрест на честь перебування Курської Корінної ікони в Сумах на майдані Незалежності. І лише через 5 днів, 27 травня, взявши «під козирьок», заднім числом, виконком Сумської міської ради надав офіційний дозвіл на встановлення цього пам’ятного знаку (рішення № 284). А що, могло бути інакше? Хай знають, хто в домі хазяїн.
Звичайно, опоненти можуть закинути, що ікона не винна, винні російські націоналісти, які її використовували у своїх брудних цілях і тоді – у 1941–1945 роках, і тепер – у 2011 році. А вона «біла і пухнаста», тому що чудотворна. Ну, це як сказати. Чудотворна ікона – це не просто розмальована «дерев’яшка», для віруючих така ікона випромінює із себе силу, енергетику, вона сама по собі активна, а отже є джерелом успішних дій для російських солдат армії вермахту. І тому, коли російських воїнів благословили нею на боротьбу з антихристиянською «більшовицькою заразою» (тобто бійцями совєтської армії), то енергетика такої ікони «працює» і той же солдат козацького полку Російського корпусу знищить, приміром, уже не одного, а кількох солдат совєтської армії.
Цей хрест не так би різав очі, коли б він був встановлений, приміром, на подвір’ї Спасо-Преображенського собору. Нехай собі вірні УПЦ (МП) вшановують свою святиню, якщо вона такою для них є. Але ж хрест на честь ікони, будучи встановленим на майдані Незалежності, набуває значення загальноміського символу. Він символізує цінності міста і всієї його громади: і фашистів, і антифашистів, і православних, і атеїстів та ще й з мусульманами й іудеями на додачу.
І вже останнє. Такі факти як позитивне ставлення до ідеології і керівників доктрини «русского міра» в нашому місті й області, встановлення хреста на честь Курської Корінної ікони, зневажливе ставлення з боку облдержадміністрації до історичної боротьби наших земляків за українську державність та відверте ігнорування частиною представників влади державного статусу української мови і є тим лакмусовим папірцем, яким перевіряються владні еліти нашого регіону на лояльність щодо феномену української державності. І тут уже не замаскуєшся за «правильними» промовами на урочистостях 9 Травня чи 24 Серпня. Чи пройшли велика частина керівництва перевірку на цю саму лояльність, висновок робіть самі, шановні читачі. Печально, що про все це потрібно писати напередодні 20-ї річниці незалежності України. Вже 20-ї.

4
Комментариев
8
Просмотров
6157
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Комментарии

Заплутався я сам у цих "письмах из дальока". Восьмий уже є. Тож маєте шанс, думаю, не раніше 12-го. Поспішайте...

А Ви його і спитайте. У "8-му листі з відпустки", думаю, отримаєте відповідь. Але мені здається, що він дійсно не знав, яку справжню мету переслідують ідеолого-політтехнологи в погонах під рясами...

Іще одне доповнення, пане Геннадію. У фейсбуці на закид Івана Мозгового стосовно фашистськості ікони Геннадій Мінаєв відповів так: "А що Ви від мене хочете почути? Я давав дозвіл на встановлення хреста на місці зруйнованої комуністами Никольскої церкви. А Курская Коренная икона Божьей Матери «Знамение» дійсно тут ні причому".
Чи правильно я зрозумів, що Мінаєв, даючи дозвіл на встановлення Хреста на місці зруйнованої Миколаївської церкви, навіть не знав, що на тому хресті буде написано щось про Курську Корінну ікону?

У статті я написав таке: Тому, ще не маючи на руках ніяких дозволів місцевої влади, того ж таки 22 травня УПЦ (МП) поставила хрест на честь перебування Курської Корінної ікони в Сумах на майдані Незалежності. І лише через 5 днів, 27 травня, взявши «під козирьок», заднім числом, виконком Сумської міської ради надав офіційний дозвіл на встановлення цього пам’ятного знаку (рішення № 284). А що, могло бути інакше? Хай знають, хто в домі хазяїн.

Зміст рішення міськвиконкому такий:

СУМСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

від "27" травня 2010 р № 284

м. Суми

Про надання згоди на розміщення пам’ятного знаку (поклінний хрест) на площі Незалежності в м. Суми

З нагоди прибуття до міста Суми Курської Корінної ікони Божої Матері «Знамение» на підставі звернення єпископа Сумського і Охтирського, керуючись частиною 1 статті 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Сумської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Надати згоду Українській Православній Церкві на розміщення пам’ятного знаку (поклінний хрест) на площі Незалежності, на місці зруйнованого Свято-Нікольського храму.

2. Управлінню архітектури та містобудування (Вінтоняк С.Я.) розглянути та погодити передпроектні пропозиції щодо місця розташування та зовнішнього вигляду пам’ятного знаку (поклінний хрест) на площі Незалежності.

3. Організацію виконання даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Рябоконя А.Б.

Міський голова

Г.М. Мінаєв

Ще раз нагадаю, хрест уже стояв 22 травня.

А ось тут можна прочитати як вже 22 травня хрест на часть Курської ікони був освячений: http://eparhia.sumy.ua/ru/2010-05/news_414/

Отак треба. Так, що пане Іванущенко, якби Ви хрести не за Україну пропонували ставити, а за "русскій міръ", то дозвіл від Мінаєва з міськвиконкомом Вам би був гарантований автоматично. А то Україна, Україна... Та від неї нашим можновладцям нудить. І особливо чомусь ця нудота почала у них прогресувати з приходом до влади угрупування Хама.

У мене питання з іншого боку: а як взагалі "проходив" дозвіл на встановлення цього Хреста? (я маю на увазі саме перед 22 травня, тобто фактичним встановленням). Чи наша обласна влада до міської по нього й не зверталася?
Цікавлюся, бо знаю, як це складно буває. Напр., дозвіл на встановлення пам'ятного Хреста "Загиблим за Україну" біля колишньої Сумської тюрми ось уже років 5 "застряє" в різних кабінетах. Я вже не говорю про "топонімічні баталії"... Тобто одна проста відповідь: перед встановленням ДОЗВІЛ БУВ ЧИ НІ?
Чекаю на відповідь.

Ну що ж, розпочнемо із спростування останнього Вашого контраргументу, а потім і на інші вийдемо.

Олексій Ігнатьєв писав:
Чудотворна ікона – це не просто розмальована «дерев’яшка», для віруючих така ікона випромінює із себе силу, енергетику, вона сама по собі активна, а отже є джерелом успішних дій для російських солдат армії вермахту. І тому, коли російських воїнів благословили нею на боротьбу з антихристиянською «більшовицькою заразою» (тобто бійцями совєтської армії), то енергетика такої ікони «працює» і той же солдат козацького полку Російського корпусу знищить, приміром, уже не одного, а кількох солдат совєтської армії.

Ікона, навіть така, що визнається Церквою як чудотворна, не випромінює з себе силу та енергетику - просто тому, що вона є "вікном" у духовний світ. Так само як і звичайне віконце дарує світло сонця, а не своє особисте. Ікона - не амулет в магічному сприйнятті (див. М. Еліаде), тож ніякого автоматизму на кшталт описаного в цитаті не буває. Хіба що в уяві людини, позбавленої практики церковного життя і елементарних знань віровчення. Тому і брєд.

Ікона у православному сприйнятті справді є вікном у духовний світ. Хто ж буде заперечувати? Мова у нашому випадку йде не просто про ікону, а про чудотворну ікону Божої Матері. А що таке чудотворна ікона? Це означає, що благодать Божої Матері діє через цю ікону на земний світ. Через ікону проявляється чудо, джерелом якого є Мати Божа. Тобто, крім того, що ікона залишається вікном, вона має й ще одну характеристику – дієвості, по-іншому, вона є носієм духовної сили, причому не сама по собі, але такої, яку отримала від Богородиці. Отже, дієвість передбачає силу, енергію, як би Ви не заперечували. (З приводу божественних енергій читайте у святих отців від Діонісія Ареопагіта і до Григорія Палами). Схоластичне мабуть питання: так, коли така ікона показує свою дієвість у земному світі (приміром, коли хтось через доторк до неї зцілюється), то енергія благодаті Матері Божої лише проходить через образ, зафіксований на іконі, а сама вона при цьому залишається пасивною «розмальованою дерев’яшкою», а чи все таки цією силою на деякий час наповнюється і сам образ Богоматері на іконі. Я, приміром, дотримуюся останньої думки, але це, як буде видно нижче, не так важливо.
Ну і тепер, знову ж таки, повертаємося до проблеми, викладеної у статті. Коли такою чудотворною іконою освячують російських воїнів вермахту на боротьбу з більшовицькою «антихристовою заразою» (у перекладі на нашу мову – це бійці 65 радянської армії) чи коли перед боєм козак Російського корпусу припадає в молитві до ікони Курської Божої матері з проханням про перемогу і таку перемогу, врешті, отримує, то що це означає? Відповідей як на мене, може бути дві.
По-перше, це означає, що Божа Мати справді допомагає. Але ж тоді треба просто чесно сказати і вбитим солдатам, і ветеранам, які вижили, і всім їхнім нащадкам, що ваша боротьба з фашизмом була не богоугодною. Солдатам Російського корпусу допомагала сама Мати Божа. І якщо, якісь радянські бійці загинули, то так і повинно було бути. Вони ж бо представники «антихристової» сили.
По-друге, боротьба з нацизмом була справою богоугодною і тоді Мати Божа не могла ніяк допомагати «воїнству Христовому» в особі Російського Корпусу. Але це означає, що Курська чудотворна ікона хоч на час війни, але перестала бути чудотворною. Благодать Матері Божої її в цей час не живила.
А який Ваш, пане Олексію, варіант інтерпретації?
Статтю я писав з точки зору своїх переконань – атеїстичних, зважаючи також на норми земного, світського законодавства про релігію в Україні. Саме вони виступають для мене основнішими, ніж нормативні уявлення православних про самих себе і своє місце в українському суспільстві. Отже, як кажуть, при написанні цієї статі я не потребував гіпотези про об’єктивне існування Бога. Я дивився на проблему стовідсотково земними очима. Думаю, Ви пане Олексію, не будете сперечатися, що я маю право саме на такі переконання та на їх вільне висловлення.
Згоден, що Курська Корінна ікона – це символ. Це символ для групи віруючих людей, які перебуваючи в стані віри хибно переконали себе, що ікона є тим земним знаком, що вказує на трансцендентну реальність. Але для мене – це «забруднений» символ. Історія з Курською Корінною іконою чимось подібна до історії зі свастикою. Був собі древній солярний знак, популярний ще з первісних часів серед всіх індоєвропейців – свастика (свастя). І у багатьох народів він вважався навіть священним. Наші слов’янські бабусі/прабабусі вишивали його на своїх сорочках та рушниках від Вінниці і до Архангельська, від Гданська і до Уралу. Аж ось одного разу він був використаний нацистами. Питання: так винна свастика чи ні у фашистських злодіяннях? Відповідати можна по-різному, але однозначно, що використання її нацистами у якості головної партійної символіки наклало негативні конотації і на неї саму та так сильно, що багато хто з нинішніх поколінь ніякої іншої свастики, крім нацистської, вже й не знає.
Щось подібне відбулося і у випадку з чудотворною Курською Корінною іконою Божої Матері. Саме із земної точки зору учасників антигітлерівської коаліції, переможців Другої світової війни, така ікона «забруднена» негативними конотаціями. Так, як такі негативні смисли на ікону вже накладені, то за аналогією із свастикою вона може бути названа «фашистською» (звичайно, це може й не дуже точно, але з точки зору спрощеного сприйняття носіїв буденної свідомості – стовідсотково саме так). Для солдат Російського Корпусу і православних московського патріархату, звичайно, все було «не так». І для виправдання вони, звичайно ж, відшукають відповідні аргументи.
Тому у цій статті я звертаюся якраз до тих, хто ще сповідує ну дуже вже земні цінності переможців. Прославляння такої ікони – це образа пам’яті тих радянських солдат, які загинули у боях із підрозділами Російського Корпусу і тих, хто ще стоїть на позиціях їхньої правди (знову ж таки саме почуття образи виникає із дуже вже «земної» ситуації – участі чи ототожненню себе з учасниками Другої світової на боці антифашистів). Ще раз повторю те, що написав у статті про встановлення хреста на честь Курської Корінної ікони: «Цей хрест не так би різав очі, коли б він був встановлений, приміром, на подвір’ї Спасо-Преображенського собору. Нехай собі вірні УПЦ (МП) вшановують свою святиню, якщо вона такою для них є. Але ж хрест на честь ікони, будучи встановленим на майдані Незалежності, набуває значення загальноміського символу. Він символізує цінності міста і всієї його громади: і фашистів, і антифашистів, і православних, і атеїстів та ще й з мусульманами й іудеями на додачу». Отже, я лише за те, щоб цієї ікони не ПРОПАГУВАЛИ серед широкого загалу, і не більше.
Можна сказати, що православні московського патріархату захотіли розповсюдити свій, партійний, варіант «великої правди про Другу світову» у тому ціннісному середовищі сумської громади, де ще фашизм і все, що пов’язане з ним – ситуація абсолютного зла.

Ну, так уже й "брєд", пане Олексію. Відповідати бачу Вам треба серйозно, тому відкладемо до завтрашнього дня. На свіжу голову думається краще.

і вище духовенство Російської православної церкви за кордоном, і Курська Корінна ікона в їхніх руках забруднили себе активним співробітництвом з нацистами та колабораціоністами в роки Другої світової війни. Тоді постає питання: для чого ж владою міста Суми був даний дозвіл на встановлення хреста на честь такого неоднозначного (скажемо так) православного символу?

Як може ікона забруднити себе співробітництвом з нацистами? Брєд.

А чи може вони просто не володіли інформацією про фашистське минуле ікони?

Як може ікона мати фашистське минуле? Брєд.

Російська релігійна єдність оголошується вищою за феномен української національної свідомості і української національної держави. Все українське ідеологами «русского міра» сприймається штучним утворенням, що спеціально винайдене ворогами Росії для руйнування її початкової єдності. Тому українська мова, українська культура, українська історія і, врешті, українська державність у російському православному вимірі підводяться під категорію єресі.

а. Будь-яка релігійна єдність завжди вища за національні чи державні феномени. Візантії немає вже, але є православне християнство. Римської імперії немає, та існує католицизм. Давньоруської язичницької держави вже немає, але залишаються послідовники старослов'янських поганських вірувань.

b. Під категорію єресі не може підводитись ані українська мова, ані культура, ані історія чи державність. Єретичним може бути релігійне вчення, що від імені Церкви проповідується тими, хто до неї не належить, проте проповідує саме від імені Церкви.

Отже, сумський прихожанин УПЦ (Московського патріархату) повинен через духовну єдність з російською православною церквою перейти до усвідомлення необхідності своєї єдності з державою Росія, що включає в себе в якості проміжного елементу формування на рівні свідомості такого віруючого ідеї несприйняття факту політичної незалежності України. Ось так поряд з проповіддю Євангелія (і навіть під прикриттям його) Російська церква активно проповідує і великоросійський націоналізм. Як кажуть, ідея «світу дольного» взяла верх над ідеєю «світу горнього».

Нічого такого ні я, ні будь-хто з вірних УПЦ (Московського патріархату) не повинен. Адже брєд.

Чудотворна ікона – це не просто розмальована «дерев’яшка», для віруючих така ікона випромінює із себе силу, енергетику, вона сама по собі активна, а отже є джерелом успішних дій для російських солдат армії вермахту. І тому, коли російських воїнів благословили нею на боротьбу з антихристиянською «більшовицькою заразою» (тобто бійцями совєтської армії), то енергетика такої ікони «працює» і той же солдат козацького полку Російського корпусу знищить, приміром, уже не одного, а кількох солдат совєтської армії.

Ікона, навіть така, що визнається Церквою як чудотворна, не випромінює з себе силу та енергетику - просто тому, що вона є "вікном" у духовний світ. Так само як і звичайне віконце дарує світло сонця, а не своє особисте. Ікона - не амулет в магічному сприйнятті (див. М. Еліаде), тож ніякого автоматизму накшталт описаного в цитаті не буває. Хіба що в уяві людини, позбавленої практики церковного життя і елементарних знань віровчення. Тому і брєд.